Tuesday 17 January 2012

Minggu 2 (2012)

Salam...

Minggu kedua bagi tahun 2012 jatuh pada 14.1.2012(SABTU) dan 15.1.2012(AHAD)..
Ape yg YaYa VoGuE yg xbrapa nak vogue da ni buat??tadaaa
n..
  o...
     t...
       h....
         i...
          n....
             g....
                          haahhaahhaahahahahaaaaaaaa

SABTU..
pepagi bangun solat subuh..then sambung tito balik..eh2 jap...xtito ag..tunggu sampai 7.3o pagi..hari ni kak na @ maya karin nak bertolak balik kelantan..so aku pun wish la selamat balik kelantan..naik bus elok2 yer..
ehhehe
pe ag??sambung membutakan diri la..ahhahaaa
tito..
tito..
n tito...
da bape kali my bucuk2 call n msg..but aku ignore jew..nak tito..
then bangun2 g cuci muka n gosok gigi dalam 12.30tgh..terbaik punyer anadara sp. hahhaa..
pe ag..masuk bilik..on lappy n fb la keje nyer..

meseg drpd kak na kat fb..TQ ;-)


then lapar..breakfast ngan maggi perasa kari..maklumlah aku ni rajin tahap dewa nak g cafe..even da ada moto still malas nak g cafe...ops...'rajin' nak ke cafe...x elok cakap malas taw..
pastu tengok citer..layan korea jap...citer 'My Girl and I'
My Girl and I
Sweet citer ni...die citer pasal gf die meninggal coz kena leukimia...sape pelakon die??laki i x kenal..so sowy xberapa minat sgt tonton korea..act ikuti perkembangan korea..yg feymes2 jew i kenal..hehehe..heroin i kenal..coz bese nampak die dalam citer Autumn In My Heart, Full House, lagi??ntah..x hengat...huhuhu...aku panggil girl ni Eun Shuh??ye ker???se akan g2 la sebutan die..coz die berlakon dalam Autumn In My Heart name die g2...hehehee (harap maaf spelling error)..banyak lak ak buat intro..apew2 pun korg tgok la sendiri k..ak search tadi..kat GOOGLE siap ada synopsis citer die..

silakan membaca..atau ley tgok live kat YOUTUBE k
 SeLaMat MeNoNtOn


Then, after that..bowing + rajin = sambung tito balik....dalam kul 3 ptg.. bangun coz dapat msg drpd abg aku..die cakap nak amek aku..n bersertakan mseg 'my buah hati pegarang jantung' yg da start ngamuk2 becoz xangkat call n reply mseg die..huhuhuu...mgantuk la..

Pas mandi + solat semua2..aku pun kemas bilik then da kul 5 ptg da..
La..lalllaaa...allalalaalala.. (perut aku berkaraoke)
Lapar tahap dugong da ni,,abg xdatang2 lagi amek aku..then aku pun g la cafe jap..kedai banyak tutup..yg ada mamak jew..hentam jew la..aku pun amek asi kosong + lauk ayam gulai yg tggal seketul jew drpd sebanyak2 ayam..well da pukul 5lebey kowt...+ sayur taugeh..TOTAL RM3.30...maka dgn itu  LUNCH la aku...
Perut xlege langsung..cam xmakan ape2 pun..yg pasti perut da terisi..so die xngamuk2..duk diam2..so kerja aku menunggu abg datang amek..sambil2 layan citer jap...

Then.."Assalamualaikum"...suara rumet ku berkumandang..da 2 mggu die tggalkan bilik..Banyak citer aku citer kat die..aku kan suka story morry ni..die ada bawak bekal dari umah...


Yummy2..cam taw2 jew aku tga lapar...hehhehe..ape lagi..nom..nom...makan la..sedap sgt2..tapi pedat sgt2..huhuhu..makan layan sampai licin pinggan tu taw..Alhamdullillah..
Burp...Kenyang sudaaaa

Then....teenee..neee..ennnee,,neeee..neee..(bunyi hp aku)
Abg aku da sampai..
Berlari berkejaran aku g ke gate tempat abg aku tunggu..
Odw to BANGI..
Da sampai da..setibanya kami di Bangi, abg bawak aku g makan lak..ops..bawu pas makan..ni kre melantak lak...hehheee...kami makan kat RESTOREN MURTABAK SINGAPURA..so aku makan Tomyam ayam jew..tanpa nasi atau kue teow..sedapnye tomyam...kire 3/5 star la ku bagi kat c2..then die cakap xde da murtabak 3 layer sume2 tu..aku try gak murtabak abg aku makan tu...xsedap pun..huuhuu..+ aku gak try air teh 3 layer...not my taste....huhuhu...sedap lagi air teh o ais limau aku tu..hhehheehe

Lepas makan balik la..
Habis da citer utk 14 Jan 2012

Sambung citer 15 Jan 2012

Bangun pagi2 dikejutkan oleh meseg abg aku..padahal aku dalam satu rumah jew..hahahaa...die suwuh aku and adik ipar die bangun coz nak g beli brg2 basah kat pasar pagi kat area Bangi tue..preparation utk wife die balik..Setibenya disana..aku xdapat tahan dengan bau-bauan hanyir kat pasar tu...ak terpikir camne la aku nak jadi bini org kalo camni..yerk...

Pasar Pagi di Bangi
Kat atas ni gambar pasar tu...eiiii...geli..(moral die..please ajar anak perempuan anda pergi pasar)..aku xtahan sesangat ngan bau die..so aku pun duk kat depan pasar tu..abg n adik ipar die yg pilihkan..aku xtaw ape trick atau camne org2 pasar tu buat bagi hidung die kebal ngan bau-bauan tu..ajar ley???aku malu gak la...cam jakun jew..bau ikan pun nak muntah2..

Selesai membeli aku g la beli kuih2 ckit utk bekpes..then odw kuar dari pasar tu terjumpa feveret tudung...pew lg..dengan harga yg berpatutan...aku pun rembat la..aku amek hitam coz banyak da tudung pink..

Tudung syria RM15
Kalau sekali ag terserempak ngan tudung ni caler pink cam kat dalam picture tu..InsyaAllah aku akan beli lagi...Pastu g beli2 barang kat Giant lak..kat WARTA...ops2..sebelum tu aku g cuci mata kat kedai RM2..seronok dapat tgok barang2 murah taw..hehehee..bukan beli pun...at least ley cuci mata..then g Giant..huhu..kat Giant kitorg terpikat kat ayam goreng RM1.59 seketul...sedap..besar2 lak tu..da pukul 11.00a.m..kami pun balik umah..kemas2 umah jap..coz kak ipar aku da ley kuar da..da ley bawak baby balik umah da..Then..my bucuk2 pun sampai..setibanya die kat Bangi..abg aku lak nak g KL amek kak ipar..so kitorg follow la abg g makan kat Laksa De Rimba..laksa yg menjadi pojaan hatiku...Pastu abg bertolak ke KL..aku lak bertolak g dating..hehhehe
Nak g ane lg kalo kat Bangi..nak xnak ke Kajang la..After mamam laksa die bawak aku mamam Pizza lak..TQVM..pizza yg lame giler di idam2 kan..akhirnya dapat jugak merasa..

Royal Massala
Tu dia pizza royal massala..pergh...xsedap..huhuu..banyak minyak la..atoii...da xrasa roti pizza..rasa minyak jew..tapi die suka..urm2..aku pun layan jew la..keje aku makan crust die jew..paling maksimum perut aku ley sumbat pizza 2 slice jew...hahahaa....yg lain die habiskan..Then jalan2 kat Metro Point beli hadiah utk baby jap..after that beli cool blog la..hehehee...Pastu g lawat baby kat umah abg..

Baby nangis
lama gak nak tunggu baby bukak mata..aigooo...bila baby da ngamuk2 nak susu..kami pun balik la...

Then dating kat MINES lak...

Pastu makan kue teow tomyam kat cafe..biasa sedap jew..tapi hari ni xsedap...huh...

THE END





No comments:

Post a Comment