Monday 10 July 2023

Aku Dengki, Aku Cemburu, Aku Celaru!!!

 

(refer video ni untuk more feeling)

Assalamualaikum...

Dah lama tak update blog ni since last post..

Kali ni, post ni ingin meluahkan perasaan yang telah sekian lam terpendam..
Jam menunjukkan 5.33pagi, saja aku catatkan bagi peringatan berapa lama aku mengetip keyboard..

Ya Allah, aku sangat cemburu, dengan hambaMu yang mempunyai ruang waktu bersujud tepat waktu padamu...sesungguhnya aku hamba yang hina lagi derhaka..

Recall;
Aku call ayah..ayah ke masjid untuk solat,
Aku call kawan, kawan on the way ke masjid untuk solat..

Allah telah bagi aku peluang untuk menghabiskan masa bersujud padanya...bertaubat...namun aku masih lagi hanyut dengan duniawi..
Masih kejar kerjaya..masih mengejar harta duniawi..
Apa yang aku cari???

Sesungguhnya aku pun tidak pasti..

Setahu aku..apa yang dibenak fikiranku, selagi aku hidup dan sihat, aku akan cuba mencari peluang dan grab the opportunity in front of me..

Ya Allah..

Aku sedar aku sakit...
Aku sedar aku tak mampu..
Tapi aku percaya Allah ada bersamaku..

Moga aku mencapai apa yang aku hajati..

Aminnn..YRA

Note: Yaya mendoakan sesiapa yang membaca post ni agar dipermudahkan urusan dan di makbulkan doa.

No comments:

Post a Comment